Lépjen be a végtelen kínálat világába

Az internetes kereskedelem rohamos fejlődése lassan átreformálja a piacot, amihez társul még a technika fejlődése is. Mindez jelentős hatással van az üzletek bevételeire és a jövőjükre. Vegyük alapul az mp3 lejátszók megjelenését, ami előidézte a zeneszámok tonnányi letöltését az internetes oldalakról és ettől kezdve a CD eladások hatalmasat zuhantak. De ugyanez a helyzet a videótékákkal vagy a könyv vásárlásokkal. Ráadásul az interneten nem foglalnak túl nagy helyet a byte-ok, míg az áruházak polcai végesek, ami befolyásolja a termékkínálatot.

Kiskereskedelem VS Internetes kereskedelem

Nézzünk meg egy ruhaüzletet, aminek sakkoznia kell, hogy milyen és mennyi terméket pakol ki a polcokra, állványokra. Mivel véges az üzlet befogadóképessége, ezért kénytelen valami alapján szelektálni, hogy milyen ruhák kerülhetnek ki, egyszer nemek szerint, kor, stílus és szín szerint és még sorolhatnánk. Nyílván szeretne minél nagyobb kínálatot mutatni, amit kénytelen a hely szűke miatt összezsúfolni akasztókon állványokra.  Valamint egy rendszert is kell találnia ami szerint csoportosítja a kipakolt árut. Ezek mind mind kötöttséget jelentenek amik nagyban befolyásolják az eladást.

Nézzük meg ugyanezt egy webshop esetében. Nem vagyunk lekorlátozva egy adott négyzetméterre, ezért azt és annyi terméket jelenítünk meg, amennyit csak szeretnénk kortól, nemtől, stílustól és bármitől függetlenül. Rendszereznünk is kell, így ellátjuk a feltöltött termékeket különféle címkékkel. Amíg az üzletben csak egy helyre tudjuk kipakolni addig a webshopban több címkét is adhatunk ezzel növelve az esélyét, hogy olyan is rátalál, aki nem kifejezetten azt a terméket kereste.

Milyen jövőt mutat a jelen?

A 21. század gyermekei már a fejlődő technika korába születnek bele, némelyek már az anyatejjel szívják magukba az innovációt. Ami egy sajátos életstílust is hoz magával megreformálva nagyon sok mindent, többek között a kereskedelmet is. A felnövekvő generációnak már az a természetes, hogy bárhol bármikor meg tudja venni az újonnan megjelenő, boltokban még alig kapható termékeket telefonon keresztül. Nem kell fél napot azzal tölteniük, hogy a plázák boltjait járják végig annak reményében, hogy megtalálják a nekik tesző ruhát, cipőt, ékszert vagy bármilyen más terméket. Sokkal inkább élnek egy virtuális világban, hiszen ott nincsenek határok, korlátok.

A telefonjukon keresztül megnyílik nekik a végtelen kínálat világa!

Categories: Internetes kereskedelem, Webfejlesztés

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.