Online Marketing

Avagy a végtelen kínálat világa

Online marketing egy folyamatosan növekvő, az internet világával együtt rohamosan fejlődő terület. Képzeljünk el egy hatalmas adathálózatot, ahol az információ hellyel-közzel fénysebességgel közlekedik, ráadásul szinte napról napra bővül a terület. Az adatok kis méretének és az internet adta lehetőségeknek köszönhetően egy olyan végtelen adathalmazból válogathat mindenki a kedvére, amit a fizikai világban sehogy nem tehet meg. A legismertebb márkáktól kezdve akár egy tegnap újonnan alakuló garázsbandáig bármi megtalálható a neten. A kérdés, ami valószínüleg mindenkiben felmerül, hogy akkor hol vagyok én mint kisvállalkozó, webshop stb. egy ekkora adathalmazban? Könnyen vagy nehezen megtalálható vagyok?

Online hirdetési felületek

Az online világ folyamatos fejlődésével együtt változnak a hirdetési formák is. Napjainkra már számos változat kínálkozik, olyanok mint email marketing, közösségi média, portálok, Google és még sorolhatnánk. A lehetőségek tárháza az ár függvényében növekszik vagy csökken. Szakértelmünkkel segítünk ügyfeleinknek megtalálni a legoptimálisabb megoldást.

Hogyan reklámozzunk?

Sokan úgy gondolják, hogy nincs ebben semmiféle nehézség, az ember csak felteszi a hirdetést aztán megy minden magától. Ha ilyen egyszerűen működne akkor minden vállalkozás sikeres lenne!

Amennyiben a célunk az, hogy nem veszünk figyelembe semmilyen célzási szempontot és válogatás nélkül jelenítjük meg a hirdetéseinket mindenkinek, akkor ez egy nagyon költséges és a legtöbb esetben értelmetlen módja a reklámozásnak. Ha viszont ennyi pénzünk nincsen a hirdetéseinkre, akkor tervezetten a célcsoport legpontosabb meghatározásával érdemes kizárólag a vállakozás szempontjából potenciális felhasználókat megcélozni. Amit a Google csodálatosan kiépett a felületén és folyamatosan fejleszti, valamint mára a közösségi médiák hirdetési felületei is erre épülnek. Viszont minden esetben érdemes szakember segítségét kérni, amennyiben sikeres online kampány a cél.

A Weboldal fontossága

A köztéri reklámokkal ellentétben az online marketing egy sokkal összetettebb kommunikációra nyújt lehetőséget. Gondolok többek között arra, hogy bárhol is jelenítjük meg hirdetéseinket minden esetben összeköthetjük a weboldalunkkal, ahol sokkal részletesebb, látványosabb bemutatásra van lehetőségünk mint egy banner vagy egyéb más hirdetés esetében. Így a weboldal megjelenésén és tartalmán dől el, hogy a hirdetés keltette érdeklődés fokozódik vagy kihúny a potenciális felhasználóban. Próbálja elképzelni úgy, hogy a hirdetés minden egyes kattintással meggyújt egy gyufát és az érkezési oldalon múlik, hogy vizet vagy benzint önt rá.

Online marketing – fire & water

Webem a neten

A weboldalunk mellettünk vagy ellenünk van?

Az informatika, technika és az internet fejlődő világában sajnos a magyarországi weboldalak nagyon magas számban nem, vagy csak részben mondhatók felhasználó barátnak. Biztos önök is voltak már többször úgy, hogy mikor rátévedtek egy weboldalra netán webshopra 1-2 mp múlva már be is zárták. Jómagam elég sokszor vagyok így pedig erősen próbálkozok. Leginkább a káosz jellemzi ezeket az oldalakat és egyből egy végtelen útvesztőnek tűnik a böngészésük.

Pedig a cél az lenne, hogy a felhasználókat segítse és a leggyorsabb, legegyszerűbb utat biztosítsa a céljuk megtalálásában. Sajnos ez sok esetben nem így van!

Fontos, hogy tisztában legyünk azzal a ténnyel, hogy az internet egy folyamatosan növekvő/bővülő végtelen elektronikus világ. Ahol nincs olyan, hogy ne találnánk meg valamit ha keresünk. A felhasználónak pedig teljesen mindegy, hogy azt kitől fogja megkapni, neki egy a lényeg, hogy megkapja, se több se kevesebb! Ha egy oldal nem felhasználó barát már ott is hagyják egy következőért. Itt nem kell kényszerből valamit megvennünk mert nincsen kedvünk tovább menni a következő boltba vagy céghez a város tulsó végébe, hogy megtaláljuk a számunkra legmegfelelőbb terméket vagy szolgáltatást. Itt 1 mp alatt hagyja ott a netező és megy tovább a következő honlapra.

Ingyenes webergonómiai elemzés

Ha kiváncsi és szeretné megtudni, hogy a vállalkozása honlapja a cége mellett vagy ellene van, akkor keressen bátran minket egy ingyenes elemzésre.

Elemzést kérek

Hogy miért jelent ez gondot?

Azt leszámítva, hogy az ilyen oldalak is pénzbe kerülnek és a kifizetett összeg nem más mint ablakon kidobott pénz, még termérdek kárt is okoz. Tulajdonképpen az ilyen weboldallal egyenesen szabotáljuk az online kampányaink sikerét.

A jó weboldal több mint elektronikus faliújság

Az oldalunk kétirányú kommunikációs felület. Nem csak mi közlünk a felhasználókkal információt, hanem a felhasználó is kommunikál velünk, amennyiben odafigyelünk rá. Ő az oldal böngészése közben ott hagyja a nyomait az oldalunkon mindenhol ahol megfordul. Mi pedig ezekből az adatokból elemzéseket készíthetünk, amikkel gazdálkodva jobbá tehetjük a kommunikációnkat még jobban odafigyelhetünk az ügyfeleinkre, akik ezt meghálálják! Mindenkinek fontos a törődés és az internet világában ennek szerepe hatványozott. Hiszen, ha a felhasználó nem érzi, hogy ő fontos, 1 mp alatt tovább áll. Jó esetben nem teszi szóvá, viszont egyre többen írnak véleményt és teszik közzé az oldalon/webshopban tapasztalt benyomásaikat és higgyék el egy rossz véleménnyel sok potenciális ügyfelet veszíthetnek. Természetesen ennek az ellenkezője is igaz, ezért nagyon fontosak a jó visszajelzések, amiért tenni kell.

Megjelenés mobilon

A reszponzív weboldal már alap követelmény több szempontból is. Ami a felhasználókat érinti egyre többen már csak mobilról interneteznek, beleértve az internetes vásárlást is. Az innovációs megoldásokat tekintve pedig egyre jobban igyekeznek a felhasználók kényelmét figyelembe venni ezért bizonyos ágazatokban akár 80-20% is lehet a mobil és PC felhasználók aránya. A reszponzív weboldalak lényege pedig az, hogy a tartalmi megjelenés könnyedén igazodjon az adott felület méretéhez. Ezt természetesen már a weboldalak tervezésénél, felépítésénél is figyelembe kell venni!

Adwords Szolgáltatásaink

Tervezzen célzottan marketingbüdzséjével!
Akár kisebb költségkerettel is hatékony online kampámyokkal számolhat.
A ráfordított költségkeret megtérülése rövid időn belül pontosan mérhető ezért nem kell vakon bíznia a sikerében.

Megtekintés